Vzhled obalu

Obal výrobku by měl vypadat co nejlépe, jednoduše hezky. Nemluvíme teď ani o funkci obalu, ani o ochraně produktu, jen o jeho vzhledu - designu.

Použijme trochu laický příklad, který nám význam vzhledu vysvětlí. Můžete být veliká osobnost, ale pokud se před párty neosprchujete, nikdo se s Vámi nebude bavit. Je to zjednodušené, ale vysvětluje to fungování estetické normy zavedené v obchodním světě. Samozřejmě hraje svou roli cílová skupina, tedy typ vašich zákazníků. Čím lépe je poznáte, tím více jste schopni s nimi pomocí designu komunikovat, navázat vztah, oslovit je.

Na pultu s konkurencí

Obal může být, a často je, hlavním faktorem výběru výrobku. Jednoznačně upoutává zákazníkovu pozornost a je tím prvním co na vás zákazník vidí. Až pak se zákazníci rozhodují podle dalších kritérií. Jestli tedy dostane Váš produkt šanci je výrazně závislé právě na obalu.

Přímý prodej

Obal, který není vystaven s konkurenčním produktem a zákazníkům jej dávate napřímo, má trochu jinou funkci. Jde o první dojem, který váš zákazník vnímá po přijetí. A dojem chcete udělat co nejvyšší. Rozhoduje o spokojenosti a nákupním zážitku. Čím lepší zážitek pak svým zákazníkům poskytnete, tím častěji a dříve se k vám budou vracet. Pokud dokážete, že si Váš obal zákazník schová, máte napůl vyhráno. V každém případě ale bude lépe vypadat, a u zákazníka zabodujete, pokud darujete například voucher ve vašem obalu s logem, a ne v bílé obálce.

Špatný obal

Neříkáme, že bez obalu to nejde. Špatný obal může fungovat, respektive bude zákazníky tolerován jen u produktů s perfektní pověstí a velmi vysokou poptávkou. Je ale takový právě váš produkt?